Terug

Geruchtvorming op social media

Een discursief psychologische analyse van Twitterberichten over een zoektocht naar twee vermiste kinderen

Auteur(s) Annette Klarenbeek; Baukje Stinesen; Petra Sneijder
Publicatiedatum 2016
Publicatietype Artikel
Kenniscentrum Hogeschool Utrecht, Kenniscentrum Communicatie en Journalistiek
Lectoraat Crossmediale Communicatie in het Publieke Domein
Samenvatting Dit artikel presenteert de resultaten van een discursief psychologische analyse van geruchtvorming op social media. De analyse van Twitterberichten die zijn geplaatst tijdens de zoektocht naar twee vermiste kinderen heeft tot doel inzicht te verwerven in de manier waarop geruchten zich ten tijde van crisissituaties op social media ontwikkelen.
Trefwoorden discursieve psychologie, social media, crisiscommunicatie
Taal Nederlands
Full-text Download
Gepubliceerd in Tijdschrift voor Communicatiewetenschap
Jaargang/Volume 44 nr. 4
Paginabereik 316-336
Terug