Werkveldonderzoek profiel afstudeerders Communicatiemanagement

De opleiding Communicatiemanagement biedt een 4-jarige opleiding waarin studenten alles leren over het managen van communicatieprocessen van en in organisaties. Onderzoek, analyse en advies om uiteindelijk te komen tot keuzes voor de goede communicatieprojecten en -middelen, maken daarvan deel uit. De opleiding heeft 3 kernelementen geformuleerd, waaraan zij het profiel van haar afgestudeerden wil verbinden: “Persoonlijk sterk, Strategisch vaardig en met een Visie op het vak”. 

Om die 3 kernelementen concreet te kunnen maken zodat het in de opleiding verankerd kan worden, wordt een werkveldonderzoek gedaan bij publieke en commerciële organisaties. Bij hen wordt onderzocht wat de behoeften zijn aan kennis, kunde en karakter wanneer zij startende communicatiemedewerkers aannemen. Ook wordt gekeken wat van een starter een snelle doorgroeier maakt en welke associaties het werkveld heeft bij de 3 kernbegrippen. 

Naast organisaties, worden ook ex-studenten met 1-3 jaar werkervaring in het onderzoek betrokken, om hun ervaringen bij het betreden van de arbeidsmarkt te achterhalen. Uiteindelijk leidt het onderzoek tot een onderwijscurriculum, dat studenten opleidt tot werknemers met de juiste kennis, kunde en vaardigheden die nodig zijn in de praktijk.  


Crossmediale Communicatie in het Publieke Domein

Onderzoekers publab

Over het lectoraat

Onderzoeker

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten