The impact of issue-based positioning on the purchase of socially responsible product innovations

Dit promotieonderzoek richt zich op het in de markt zetten van duurzame (met name diervriendelijke) producten, en de rol die emoties daarbij kunnen spelen. Dit binnen de context van kwesties die in de media zijn, en die de emoties van consumenten kunnen beïnvloeden.

De duurzame component van een product kan worden versterkt door waarde toe te voegen voor de consument. Zintuiglijke, emotionele of sociale waarde kan een duurzaam product aantrekkelijker maken.

Het onderzoek dient twee doelen:

  1. het onderzoeken van de effectiviteit van verschillende waardegebaseerde positioneringsstrategieën;
  2. het testen van factoren die de relatie tussen consument en duurzaam product beïnvloeden, zoals persoonlijke kenmerken van de consument en het MVO-beleid van de producent.

Dit onderzoek zal bedrijven en ngo's meer inzicht geven in hoe diervriendelijke producten op een effectieve manier in de markt gezet kunnen worden.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door Lenka van Riemsdijk, onder supervisie van dr. Paul Ingenbleekprof. dr. ir. Hans van Trijp en lector dr. Gerrita van der Veen.

Meer informatie

lenka.vanriemsdijk@hu.nl

Marketing, Marktonderzoek en Innovatie

Marketing, Marktonderzoek en Innovatie

Over het lectoraat

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten