Points of Interest

Looptijd: 1 september 2013 – 1 februari 2014

Doel en doelgroep

In het project Points of Interest (PoI) worden toepassingsmogelijkheden bedacht voor de Pebble (smartwatch). Ook wordt een proof of concept gerealiseerd. Doelgroep is de individuele consument die een smartwatch heeft aangeschaft.

Relevantie voor de beroepspraktijk/maatschappelijke relevantie

Greenberrry is een digitaal communicatiebureau dat voorop wil lopen bij het toepassen van nieuwe producten en digitale mogelijkheden. Zoals zij zelf stellen: “We are Greenberry. A communications agency. Our DNA is digital. We are strategic thinkers and creative go-getters. We are researchers, psychologists, storytellers, and designers. And together we build innovative brand services and products that last.” 
De samenwerking met het Lectoraat Procesinnovatie & Informatiesystemen biedt Greenberry de mogelijkheid om laagdrempelig te experimenteren met nieuwe ontwikkelingen. 

Relevantie voor het onderwijs

Het project is uitgevoerd door studenten van Hogeschool Utrecht als onderdeel van de minor Virtual & Social Networks en onder begeleiding van het Lectoraat Procesinnovatie & Informatiesystemen. Het project biedt studenten de kans om met nieuwe technologie aan de slag te gaan en daar businessmodellen voor te bedenken.

Consortium/projectpartners

Greenberry en Hogeschool Utrecht
Resultaat/producten: gebruik de Pebble om je stad te ontdekken met behulp van de Points of Interest app. Als je de stad verkent en langs een interessant punt (bijvoorbeeld een monument) komt, zal de Pebble je informatie hierover geven.

Procesinnovatie en informatiesystemen

Procesinnovatie en informatiesystemen

Over het lectoraat

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten