Consumer Behaviour Erasmus Network (COBEREN)

Het Lectoraat Marketing, Marktonderzoek en Innovatie maakt deel uit van het Consumer Behaviour Erasmus Network (COBEREN). Dit netwerk onderzoekt consumptiecultuur en consumentengedrag in Europa.

Europa telt ruim 500 miljoen inwoners en hun uitgaven zijn goed voor meer dan de helft van Europa’s Bruto Nationaal Inkomen. Consumenten zijn daarom van cruciaal belang voor economische groei en werkgelegenheid.

Het Lectoraat Marketing, Marktonderzoek en Innovatie maakt deel uit van het Consumer Behaviour Erasmus Network (COBEREN). Dit netwerk bestaat uit experts (en hun onderzoeksgroepen) uit 30 Europese landen, met ervaring op het terrein van:

  • consumentengedrag
  • marktonderzoek
  • internationale marketing

Het doel van COBEREN is om zowel de wetenschap, het onderwijs als de praktijk van kennis te voorzien op dit terrein. In de eerste drie jaar van het bestaan van COBEREN, is gezamenlijk gewerkt aan het in beeld brengen van culturele verschillen in drinkgedrag van consumenten.

Meer informatie

Marketing, Marktonderzoek en Innovatie

Marketing, Marktonderzoek en Innovatie

Over het lectoraat