Ronald Voorn

Terug naar onderzoekers Ronald Voorn
Functie: Docent-onderzoeker
Lectoraat: Marketing, Marktonderzoek en Innovatie
Contact:

E-mail: ronald.voorn@hu.nl

Telefoon: 088 - 4818283

Volg op:

Ronald Voorn is PhD-kandidaat bij het HU-kenniscentrum Economisch Sterke en Creatieve Stad en Universiteit Twente. Hij verricht voor het Lectoraat Marketing, en Marktonderzoek  een studie naar de rol van menselijke waarden in het gedrag tussen merken en consumenten.

Docent

Naast zijn onderzoek doceert Ronald momenteel consumenten gedrag aan de HU en Advertising en consumer psychology aan de Universiteit Twente. Hij is tevens geregeld gastdocent aan verschillende universiteiten zoals de Universiteit van Amsterdam, de Vrije Universiteit en de Universiteit van Leuven.

Achtergrond

Ronald Voorn is sinds 1982 actief met het managen van merken. Tot 1992 in de reclamewereld, waar hij gewerkt heeft voor top 25 merken in Nederland en Europa. Daarna op verschillende posities aan de klantzijde. Zo werkte hij 15 jaar bij Heineken o.a. Global Director Corporate Marketing, Commercial Director (Vietnam) and Managing Director (Nederlandse Antillen, Bahama’s en Libanon).

In 2011 keerde hij met zijn vrouw terug naar Nederland om te gaan studeren aan de Utwente en te doceren. Ook adviseert hij geregeld diverse bedrijven op het gebied van marketing en onderneming vraagstukken. Daarnaast is Ronald lid van de Raad van Commissarissen van verzekeringsmaatschappij Univé Dichtbij en Playa PortoMari te Curaçao en actief als vaste blogger voor de Adformatie groep en Marketingfacts en als spreker op diverse congressen.

Opleiding

Ronald is van de eerste lichting Communicatie van Hogeschool Utrecht (1982) en heeft in 2013 zijn Master in Communication Science (Marketing Communicatie) behaald aan de Universiteit Twente.

Ronalds academische belangstelling gaat vooral uit naar de onderwerpen:

Menselijke waarden, Consumer brand relationships, Marketing communicatie en Persuasion.