Rene van Dinten

Terug naar onderzoekers René van Dinten
Functie: Onderzoeker
Lectoraat: Procesinnovatie en informatiesystemen
Contact:

E-mail: rene.vandinten@hu.nl

Volg op:

Dr. René van Dinten is sinds september 2016 als onderzoeker verbonden aan het lectoraat Procesinnovatie en Informatiesystemen. Hij is verantwoordelijk voor het onderzoeksproject (big) data gedreven customer journey optimalisatie geïnitieerd door de NCR (Nationale Coöperatieve Raad). Daarnaast is hij betrokken bij onderzoek op het gebied van Human Oriënted Performance Management. Tenslotte heeft de relatie tussen onderwijs en onderzoek zijn aandacht.

René is sinds 1997 werkzaam voor de Hogeschool Utrecht, naast een vijftal jaren als teamleider van de (deeltijd)opleiding Commerciële Economie (parttime), was hij voornamelijk werkzaam als docent marketing, onderzoek, organisatiestrategie en performance management. Daarnaast heeft hij bijna 200 studenten van de opleidingen Commerciële Economie en Business Management begeleid bij hun afstuderen. Momenteel geeft hij alleen nog cursussen die met organisatiestrategie en performance management te maken hebben. Performance management is zijn specialisatie. Hij is auteur van het studieboek ‘Strategisch en Operationeel Performance Management (derde druk, 2016), dat bij de opleiding Bedrijfskunde gebruikt wordt. 

In 2013 promoveerde hij aan de universiteit Nyenrode (strategy center) op het proefschrift ‘Blokkades in het strategische alignmentproces’. Strategisch alignment is een onderwerp dat nauw verbonden is met zijn expertisegebieden organisatiestrategie en performance management. Daarvoor studeerde hij commerciële economie (OU), voor leraar handelskennis (LOI) en nog eerder voor onderwijzer (Rijks P.A. Maastricht): éducation permanente in de praktijk.