Maarten ter Huurne

Terug naar onderzoekers Portret Maarten ter Huurne
Functie: Onderzoeker, Promovendus
Lectoraat: Crossmediale communicatie in het publieke domein
Contact:

E-mail: maarten.terhuurne@hu.nl

Telefoon: 06-44636235

Volg op:

Sinds september 2013 is Maarten ter Huurne verbonden aan het Lectoraat Crossmediale Communicatie in het Publieke Domein. Daarnaast is is hij docent bij de opleiding Bedrijfscommunicatie.

Maarten is afgestudeerd aan de Universiteit Twente voor de opleiding Toegepaste Communicatiewetenschap (TCW) en de Master in Business Administration. Zijn afstudeeronderzoek voor TCW spitste zich toe op de evaluatie van een strategisch politiek marketinginstrument van een politieke partij. Zijn scriptie voor de opleiding Bedrijfskunde richtte zich op de verkenning van de marktmogelijkheden van een innovatief ‘housing concept’ voor de internationale humanitaire markt. Na zijn opleiding was hij werkzaam als marketeer voor de Erasmus Universiteit Rotterdam en een ICT-bedrijf te Leiden.

De passie van Maarten is vooral de combinatie van psychologie en marketing. Met name de wijze waarop menselijk gedrag beïnvloed kan worden door gebruik te maken van psychologische tactieken heeft zijn bijzondere aandacht.

Voor het lectoraat houdt Maarten zich bezig met het opzetten van onderzoek naar de aspecten van gedeelde consumptie. Met name de rol van vertrouwen en de motivatie van deelnemers vormen onderwerp van onderzoek.

Crossmediale Communicatie in het Publieke Domein

Onderzoekers publab

Over het lectoraat

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten