dr. Lotte Willemsen

Terug naar onderzoekers Portret Lotte Willemsen
Functie: Lector
Lectoraat: Crossmedia Business
Contact:

E-mail: lotte.willemsen@hu.nl

Telefoon: 088 481 36 23

Dr. Lotte Willemsen is per 1 oktober 2015 lector Crossmedia Business. Daarvoor werkte ze voor de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR) van de Universiteit van Amsterdam, waar zij een aanstelling had als universitair docent. Voor haar promotie onderzocht zij de rol van elektronische ‘word of mouth’ in de relatie tussen consumenten en bedrijven. Voor dit onderzoek ontving zij een Toptalentbeurs van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Zij heeft diverse (deels met prijzen bekroonde) publicaties over webcare op haar naam staan. Naast haar academische werkzaamheden adviseerde zij bedrijven over hun online klantenservice en is zij actief als blogger.

Willemsen is verantwoordelijk voor het onderzoek dat door de leden van de kenniskring wordt verricht en voor de acquisitie en uitwerking van nieuwe onderzoeksprojecten. Willemsen zet haar expertise in voor kennisontwikkeling op het gebied van online gedrag. “De tijd van zenden is voorbij; daar zijn de meeste organisaties zich inmiddels bewust van. Er bestaan echter nog veel vragen over de wijze waarop sociale media effectief ingezet kunnen worden om consumenten actief te betrekken bij het productie- en communicatieproces van organisaties. Door samen met de leden van de kenniskring onderzoek te doen op het snijvlak van wetenschap en praktijk, wil ik een bijdrage leveren aan de kennisontwikkeling over effectief gebruik van social media en het strategisch denken daarover.”

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten