Harald Pol

Terug naar onderzoekers Harald Pol
Functie: Docent-onderzoeker
Lectoraat: Marketing, Marktonderzoek en Innovatie
Docent voor:

Commerciële Economie

Contact:

E-mail: harald.pol@hu.nl

Volg op:

Harald Pol studeerde bedrijfskunde aan de RijksUniversiteit Groningen. Na zijn studie werkte hij ruim tien jaar als organisatie-adviseur, projectmanager en commercieel manager voor diverse dienstverlenende organisaties. Harald werkt vanaf 1998 als zelfstandig adviseur en interim-manager op het gebied van marketing, communicatie en organisatie. Hij is oprichter van The Customer Connection en het Institute for Service Leadership. In deze hoedanigheid heeft hij vele bedrijven, zowel in profit als non-profit, geholpen bij het vergroten van hun markt- en klantgerichtheid. Daarnaast heeft Harald onderzoek verricht naar de klantgerichtheid van Nederlandse bedrijven en hier inmiddels het e.e.a. over gepubliceerd. Harald is o.a. auteur van "Effectief klachtenmanagement als instrument voor verbetering van kwaliteit en klantgerichtheid (Kluwer, 1999), "Het Rijk van Koning Klant. Van Klantenwerving naar klantenbinding" (Lemma, 2001) en “Service Leadership” (2009). In juni 2017 promoveerde Harald aan de Universiteit Twente op het proefschrift “Mastering Meaningful Customer Connections”. Sinds 1 september 2016 is Harald parttime verbonden aan de Hogeschool Utrecht.

In de eerste labtalk van het kenniscentrum Economisch Sterke en Creatieve Stad op 28/11/17 vertelde Harald over zijn promotieonderzoek, hieronder de highlights daarvan:

Marketing, Marktonderzoek en Innovatie

Marketing, Marktonderzoek en Innovatie

Over het lectoraat