Edwin van der Zande

Terug naar onderzoekers Edwin van der Zande
Functie: Onderzoeker
Lectoraat: Normatieve professionalisering
Contact:

E-mail: edwin.vanderzande@hu.nl

Telefoon: 06 - 81 52 96 85

Volg op:

Dr. Edwin van der Zande (21 augustus 1972) is sinds 1 augustus 2012 onderzoeker bij Lectoraat Normatieve Professionalisering. Hij doet promotieonderzoek onder de naam ‘Levensbeschouwelijke vorming en Normatieve Professionalisering’. Het onderzoek beschrijft hoe en wat studenten en young professionals articuleren als hun levensoriëntatie in relatie tot hun normatieve professionalisering.  Dit praktisch-theologische onderzoek beschrijft de narratieve ontwikkeling van studenten die bijdraagt aan een diepere zelfreflectie. De onderzoekscontext is de minor Filosofie. Wereldreligies. Spiritualiteit. 

  • (December 2013 – heden) Promovendus aan Universiteit Utrecht, op het onderzoek ‘Levensbeschouwing en Normatieve Professionalisering. Promotoren: prof. dr. C. Bakker en Dr. K.H. ter Avest
  • (Augustus 2012 – heden) Onderzoeker aan Hogeschool Utrecht, Kenniscentrum Educatie, Lectoraat Normatieve Professionalisering.
  • (Februari 2011 – heden) Coördinator van de minor Filosofie. Wereldreligies. Spiritualiteit.
  • (Februari 2011 – heden) Docent didactiek levensbeschouwelijk onderwijs HU-PABO

Presentaties internationale conferenties

  • ISREV (juli 2016). Symposium: Normative professionalization and educational complexities. ‘Passio Complexitatis: a dialogical approach to Complexity’.
  • Goethe Universität Frankfurt (november 2015). ‘Weltanschauliche Position in Zusammenhang mit professionelle Identität’.  
  • Klingenthal Conferentie (september 2015). ‘Religious education applicated in professional education and development’. 
  • ENRECA Conference Wenen (mei 2015). ‘Worldview education as a space of orientation’.
  • 8th International Conference on the Dialogical Self (ICDS) (2014) ‘Self-confrontation mehtod as a research instrument’.
  • REA Conference Chicago (november 2014). ‘World View Education in secular University: a promising Perspective on the Moral Dimension of Professional Development’.